АКТИВНА НАСТАВА И УГЛЕДНИ ЧАСОВИ

DSCN0527 DSCN0532 DSCN0526 DSCN0525 DSCN0443 DSCN0442 DSCN0435 DSCN0433 DSCN0432 DSCN0431 DSCN0430 DSCN0422 DSCN0418 DSCN0389

DSCN0351 DSCN0361 DSCN0364 DSCN0365 DSCN0366 DSCN0368 DSCN0370 DSCN0372 DSCN0382 DSCN0385 DSCN0389

ГРАМАТИЧКА ВЕЖБАЊА

Основна школа „Рада Миљковић“ је за развојни циљ поставила помоћ ученицима при учењу. Руковођени искуством по коме деца најлакше усвајају знања помоћу вршњака, професор разредне наставе Весна Манојловић и професор српског  језика Љиљана Ивановић осмислиле час под називом „Граматичка вежбања“,који су извеле са својим одељењима.

Циљ часа је био утврђивање градива о врстама и служби речи, упознавање са различитим техникама учења, као и сарадња старијих и млађих ученика, а све помоћу активне наставе и тимског рада.

У припреми сценарија за час учествовали  су ученици 6/1 разреда, који су сами осмислили примере на којима су четвртаци проверавали своје знање. Исти шестаци су се нашли у улози предавача- помагача својим млађим другарим, ученицима 4/2 разреда. Ђаци су подељени у четири групе, па су прво, помоћу принципа тражења кључних речи у тексту, пронашли у Граматичкој бајци све појмове у вези са врстом и службом речи. Аутори бајке били су Павле Ивановић и Филип Ђорић који су својим млађим другарима појаснили методу тражења кључних речи. Све што је пронађено, уписано је у графикон. У другом делу часа, групама су подељени примери које су саставили шестаци, а на на којима су тражени субјекат, предикат и атрибути, као и врсте речи у њиховој служби. Свака група је добила исте примере, а различите захтеве, као и по једног помагача. Користећи график, као и малу помоћ својих другова, четвртаци су успешно одговорили на сва постављена питања.

Гости на часу били су ученици 8/1 са својом наставницом српског језика, као и представник управе школе и бројне колеге. Евалуациони лист који је дат ученицима на крају часа је испуњен позитивним коментарима, а осмаци су били одушевљени идејом ученика у улози наставника, те су предложили да и они у скорије време буду ангажовани на сличан начин.

Позитивна атмосфера са часа пренела се и у школско двориште, где су млађи и старији ученици одиграли фер-плеј фудбалску утакмицу. Договорено је да се часови овог типа одржавају и у наредном периоду и да постану пракса у школи, јер су у складу са Школским развојним планом, а ученицима се допадају и са уживањем одговарају на све постављене задатке и самим тим лакше усвајају градиво.

 

УГЛЕДНИ ЧАС ИЗ ИСТОРИЈЕ И СРПСКОГ ЈЕЗИКА

„КЊИГЕ, БРАЋО, А НЕ ЗВОНА И ПРАПОРЦЕ“

11. децембра одржан је угледни час из историје и српског језика посвећен највећем српском просветитељу Доситеју Обрадовићу. Аутори часа су наставнице Марија Алексић и Љиљана Ивановић, а учесници су били ученици 7/1 одељења. Час се је одрађен комбинованим методама- монолошком, дијалошком, методом драматизације, демонстрације, као и методом израде мапе ума. У улози Доситеја нашао се ученик Филип Ђорић. Деца су са задовољством учествовала у часу и била су изузетно посвећена изради мапе ума. Захваљујемо се колегама које су присуствовале часу.

DSCN1300 DSCN1303 DSCN1308 DSCN1312 DSCN1313 DSCN1314 DSCN1315 DSCN1316 DSCN1318 DSCN1319 DSCN1321 DSCN1322 DSCN1323 DSCN1325 DSCN1327 DSCN1329

Постави коментар

Постави коментар

Блог на WordPress.com.