ГРАМАТИЧКА ВЕЖБАЊА
Основна школа „Рада Миљковић“ је за развојни циљ поставила помоћ ученицима при учењу. Руковођени искуством по коме деца најлакше усвајају знања помоћу вршњака, професор разредне наставе Весна Манојловић и професор српског језика Љиљана Ивановић осмислиле час под називом „Граматичка вежбања“,који су извеле са својим одељењима.
Циљ часа је био утврђивање градива о врстама и служби речи, упознавање са различитим техникама учења, као и сарадња старијих и млађих ученика, а све помоћу активне наставе и тимског рада.
У припреми сценарија за час учествовали су ученици 6/1 разреда, који су сами осмислили примере на којима су четвртаци проверавали своје знање. Исти шестаци су се нашли у улози предавача- помагача својим млађим другарим, ученицима 4/2 разреда. Ђаци су подељени у четири групе, па су прво, помоћу принципа тражења кључних речи у тексту, пронашли у Граматичкој бајци све појмове у вези са врстом и службом речи. Аутори бајке били су Павле Ивановић и Филип Ђорић који су својим млађим другарима појаснили методу тражења кључних речи. Све што је пронађено, уписано је у графикон. У другом делу часа, групама су подељени примери које су саставили шестаци, а на на којима су тражени субјекат, предикат и атрибути, као и врсте речи у њиховој служби. Свака група је добила исте примере, а различите захтеве, као и по једног помагача. Користећи график, као и малу помоћ својих другова, четвртаци су успешно одговорили на сва постављена питања.
Гости на часу били су ученици 8/1 са својом наставницом српског језика, као и представник управе школе и бројне колеге. Евалуациони лист који је дат ученицима на крају часа је испуњен позитивним коментарима, а осмаци су били одушевљени идејом ученика у улози наставника, те су предложили да и они у скорије време буду ангажовани на сличан начин.
Позитивна атмосфера са часа пренела се и у школско двориште, где су млађи и старији ученици одиграли фер-плеј фудбалску утакмицу. Договорено је да се часови овог типа одржавају и у наредном периоду и да постану пракса у школи, јер су у складу са Школским развојним планом, а ученицима се допадају и са уживањем одговарају на све постављене задатке и самим тим лакше усвајају градиво.
УГЛЕДНИ ЧАС ИЗ ИСТОРИЈЕ И СРПСКОГ ЈЕЗИКА
„КЊИГЕ, БРАЋО, А НЕ ЗВОНА И ПРАПОРЦЕ“
11. децембра одржан је угледни час из историје и српског језика посвећен највећем српском просветитељу Доситеју Обрадовићу. Аутори часа су наставнице Марија Алексић и Љиљана Ивановић, а учесници су били ученици 7/1 одељења. Час се је одрађен комбинованим методама- монолошком, дијалошком, методом драматизације, демонстрације, као и методом израде мапе ума. У улози Доситеја нашао се ученик Филип Ђорић. Деца су са задовољством учествовала у часу и била су изузетно посвећена изради мапе ума. Захваљујемо се колегама које су присуствовале часу.